Description du poste
Als ergotherapeut maak je deel uit van de dienst Ergotherapeutische Begeleiding en Woonadvies (EBW) en het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH).
- Je verzorgt de volledige dossiersamenstelling voor personen met een handicap die een ondersteuningsvraag stellen aan het VAPH. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een aanvraag tot goedkeuring van hulpmiddelen, aanvraag tot aanpassing van de woning of van de wagen. Als eindverantwoordelijke sta je in voor de volledige opstart, opvolging en afwerking van deze dossiers tot aan de beslissing van het VAPH.
- Je analyseert op een objectieve manier het functioneren van de betrokkene. Om deze dossiers te vervolledigen, verzamel je informatie van de clIënt tijdens een huisbezoek. Ook met de andere betrokken disciplines ga je in gesprek, zoals een maatschappelijk werker, de behandelende geneesheer of een andere hulpverlener.
- Je geeft woonadvies over hulpmiddelen, woningaanpassingen, technologische aanpassingen en valpreventie. Je geeft informatie over premies i.v.m. woningaanpassingen en werkt samen met klusjesdiensten.
- Bijkomend geef je ergobegeleiding om personen zo zelfstandig mogelijk te leren functioneren, rekening houdend met de mogelijkheden van de persoon. Hierbij heb je ook oog voor de mantelzorger(s) en eventuele andere professionele hulpverleners in de betreffende zorgsituatie.
- Daarnaast betekent jouw contact ook een belangrijke ingangspoort voor een eventuele doorverwijzing naar je collega’s van Maatschappelijk Werk. Op die manier ga je actief mee op zoek naar een geschikt aanbod voor iedere zorgsituatie.
Wij kijken uit naar een gedreven Bachelor Ergotherapie.
- Je hebt een stevige persoonlijkheid, een sterke portie verantwoordelijkheidszin en je houdt een goede balans aan tussen empathisch hulpverlenen en professionele begrenzing.
- Je beschikt over uitstekende gespreksvaardigheden (actief luisteren, doorvragen, samenvatten,…).
- Je kan goed samenwerken in team én je kan goed zelfstandig werken. Je stelt je hierbij flexibel op.
- Je hebt een persoonlijke drive om de klant centraal te stellen, je dossiers punctueel op te volgen en de registraties te verzorgen.
- Je kan advies geven, probleemoplossend denken en bemiddelen.
- Je bent sterk in verslaggeving en rapportering, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je bent resultaatgericht en werkt vlot met deadlines. Ook plannen, organiseren en administratieve nauwkeurigheid heb je onder de knie.
- Je hebt een grondige kennis van de sociale wetgeving rond ziekte en handicap of wenst deze te verwerven. Bij voorkeur heb je kennis van hulpmiddelen en wetgeving VAPH.
- Ervaring op het gebied van thuiszorg en een grote affiniteit met het werkveld zijn pluspunten.
- Voor de verplaatsingen / huisbezoeken binnen de provincie Vlaams-Brabant en Brussel beschik je over een rijbewijs en eigen wagen.
Informations supplémentaires
- Statut
- Actif
- Formation requise
- Grade de Bachelier
- Lieu
- Kessel – Lo
- Type de Contrat
- Jeune diplômé
- Date de publication
- 06-12-2024
- Secteur
- Administration / Secrétariat
- Permis de conduire BE/EU exigé
- Non
- Voiture exigée
- Non
- Lettre de motivation exigée
- Non
- Langues
- Arabe
Administration / Secrétariat | Jeune diplômé | Grade de Bachelier