Description du poste
Als Junior Recruitment Officer bij de Brussels School of Governance (BSoG), omvatten je taken verschillende activiteiten die rechtstreeks verband houden met de rekrutering van studenten voor alle programma's van de BSoG - Bachelors, Masters, Advanced Masters, Postgraduate Certificates en Summer en Winter Schools. In nauwe samenwerking met de Senior Recruitment Officer ben je het eerste aanspreekpunt voor alle aankomende studenten. Je rol is zowel 'front-desk' als 'back-office': je bent aanwezig op geselecteerde studentenbeurzen, schoolbeurzen en congressen in binnen- en buitenland en ondersteunt, samen met collega's van de teams Marketing en Recruitment en Events, de organisatie en uitvoering van Open Days en andere wervingsactiviteiten van de BSoG. Ook beantwoord je eerstelijnsvragen van potentiële studenten en creëer je e-mailcampagnes en presentaties met behulp van verschillende tools. Je rapporteert aan het Hoofd Marketing en Recruitment (MARCOM) en valt onder de auspiciën van de Executive Director / Hoofd Secretariaat van de BSoG.
Taken:
Implementatie van de rekruteringsstrategie van de Brussels School of Governance gericht op het behalen van de rekruteringsdoelstellingen, in overleg met het departementshoofd Marketing en Recruitment, in nauwe samenwerking met de Senior Recruitment Officer, en onder toezicht van de vicedecaan onderwijs:
- Actieve rekrutering van studenten in binnen- en buitenland, waaronder het bijwonen van beurzen en congressen en het organiseren van webinars over één of meerdere BSoG-programma's.
- Helpen bij het verbeteren van de kwaliteit van de BSoG-wervingsprocessen.
- Eerste aanspreekpunt voor potentiële studenten (opvolgen van face-to-face, e-mail en/of telefonische contacten en het actief opvolgen van geïnteresseerde studenten).
- Beantwoorden van pre-applicatie vragen over BSoG-programma's.
- Het structureren en bijwerken van een alumnidatabase en het helpen ontwikkelen van alumnigerelateerde activiteiten (evenementen, nieuwsbrief, etc.).
- Onderhouden en uitbouwen van het alumninetwerk op social media en eventueel andere online platforms.
- Het creëren van studentgerichte e-mailmarketingcampagnes en presentaties.
- Ondersteunen van de organisatie en uitvoering van Open Dagen, Oriëntatie en andere on-site (toekomstige) studentgerichte initiatieven van de BSoG, in samenwerking met het Evenemententeam van de BSoG.
- Deelnemen aan en presenteren op internationale congressen.
- Het bijwerken van de informatie over BSoG-programma's op de portals waar deze programma's worden geadverteerd.
- Deelnemen aan exit-interviews van afstuderende studenten om het relatiepotentieel van alumni te maximaliseren.
- Andere taken met betrekking tot marketing en werving gedefinieerd door het management van BSoG.
Voor deze functie zal Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus (Elsene) je thuisbasis worden.
Wat verwachten wij van jou?
- Je hebt minimaal een bachelordiploma in de sociale wetenschappen (communicatie, media, sales, marketing, journalistiek, multimedia, pedagogische wetenschappen, enz.).
- Je hebt zeer goede communicatieve en presentatievaardigheden en bent een goede spreker in het openbaar.
- Je hebt een uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van het Engels (native of near-native speaker) en je spreekt minimaal twee andere talen, waarvan één bij voorkeur Frans.
- Je hebt een passie voor de "mens achter de leerling" en weet je boodschap op een persoonlijke manier over te brengen op mensen met verschillende achtergronden, leeftijden en culturen.
- Je bent professioneel, nauwkeurig, hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Je bent een goede organisator.
- Je bent flexibel en hebt de beschikbaarheid om zelfstandig te reizen en veelvuldig in het buitenland te verblijven, alsook om af en toe in het weekend te werken (waarvoor je uiteraard correct wordt gecompenseerd).
- Je bent dynamisch en communicatief. Je hebt een extraverte persoonlijkheid, houdt van netwerken en het leggen van internationale contacten.
- Je bent IT savvy (MS Word en PowerPoint zijn essentieel).
- De kandidaat moet in het bezit zijn van een arbeidskaart die hem/haar toelaat om in België te werken.
Gewenste vaardigheden / kenmerken:
- Ervaring met werken in een internationale setting is een pluspunt.
- Ervaring met de onderwijssector / internationale studententoelating en mobiliteit is een grote troef.
- Enige ervaring met het werven en adviseren van studenten is een pluspunt.
- Kennis van het Frans is een pluspunt.
- Kennis van het Nederlands is een pluspunt.
- Kennis van Mailchimp is een pluspunt.
- Comfortabel werken met MacOS.
- Basiskennis van HTML en webbewerking.
Informations supplémentaires
- Statut
- Actif
- Formation requise
- Grade de Bachelier
- Lieu
- Elsene
- Type de Contrat
- Jeune diplômé
- Date de publication
- 07-12-2024
- Secteur
- Administration / Secrétariat
- Permis de conduire BE/EU exigé
- Non
- Voiture exigée
- Non
- Lettre de motivation exigée
- Non
- Langues
- Arabe
Administration / Secrétariat | Jeune diplômé | Grade de Bachelier